به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری لیلا کفاش زاده مسوول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه با اعلام این مطلب افزود: \"مدرسه تابستانی خواندن ” یکی از برنامههای «طرح ملی خواندن» است که به همت معاونت برنامهریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانههای عمومی کشور و با هدف غنای بیش از پیش کتابخانهها در مشهد در حال برگزاری است .
به گفته وی دفتر پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه نیز با توجه به تجربه های موفق قصه خوانی و ترویج خواندن در موزه ها برای تدریس روش های ترویج خواندن برای کودکان به این طرح دعوت شده بود.
کفاش زاده گفت :این مبحث در دومین روز این طرح مطرح شد که در آن مطالب مختلفی همچون اهمیت خواندن برای کودکان، سن مناسب کتابخوانی و روش های مختلف جذب کودکان به کتاب و مطالعه و همچنین گزارشی از طرح های موفق \"یکی بود یکی نبود\" \" هفت موزه ، هفت قصه\" و کارگاه های آموزشی \"آمبولانس کتاب\" و \"صحافی سنتی \" به کتابدارن ارایه شد.
او در گفت و گو با خبرنگار سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری (richt.ir ) همچنین گفت : این نکته که کتابخانه ها باید تبدیل به مکانی امن و دوست داشتنی برای کودکان باشند و در یک کلام تبدیل به پاتوق های محلی برای گرد هم آمدن کودکان شوندیکی از موراد مهم دیگر این کارگاه بود.
این کارشناس امور کودک تاکید کرد : در این صورت کودکان به شوق آمدن به کتابخانه از عادت مطالعه نیز برخوردار خواهند شد.
به گفته او مخاطب شناسی و در نظر گرفتن نیاز های گروه های سنی مختلف کودکان و والدینشان از دیگر مطالب ارایه شده بود.
مسوول دفتر پژوهش و آموزش کودکان و نوجوانان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گفت :یکی از مهمترین مسائلی که در اهمیت کتابخوانی برای کودکان وجود دارد این حقیقت است که هر واژه ای که برای نوزاد خوانده می شود یک اتصال مغزی ایجاد می کندو سبب رشد مغز او می شود، این واژه ها خوراک مغز نوزاد هستندو بلند خوانی برای نوزاد و کودک بهترین سرمایه گذاری برای آموزش او در آینده است.
به گفته او پرهیز از مسابقه و برتر شمردن برخی کودکان از دیگرکودکان و در نظر گرفتن کودکان با نیاز های ویژه نیز از دیگر موضوعاتی بود که در دومین روز طرح \" مدرسه تابستانی خواندن \" مطرح شد.
انتهای پیام/